מערך שעור שירה על השיר There's a Hole in My Bucket

לכבוד השבוע האחרון, החלטתי להכין מערך שיעור, לכיתה ה', על שיר שעוד לא הספקתי ללמד. 
There's a Hole in the Bucket
השיר מופיע בספר הלימוד Our World של הוצאת אריק כהן בפרק 4. 


המטרות
התלמידים ילמדו אוצר מילים חדש, יטפחו מיומנויות דיבור והגייה, מיומנויות כתיבה, הצגה מול קהל, יטפחו מיומנויות לשוניות, יעבדו בצוות ויתנו משוב על פי מחוון. 

שלב א'
יש ללמד את אוצר המילים החדש או הבולט ביותר מתוך השיר. אפשר ללמד את המילים העיקריות עם כרטיסיות ושיחה על הנושאים. אפשר להציג את כרטיסיות המילים אחת אחת ולהציגן בפנטומימה או תוך הטמעתן במשפטים באנגלית. אפשר להכין משחק התאמה לכל קבוצה על המילים. 


 שלב ב'
יש להשמיע את השיר כפי שניתן מהגרסה הדיגיטלית של הספר. 
יש לעודד את התלמידים לשיר את כל השיר, לרקוד, לצחוק, להציג ולהתחבר לשיר תוך כדי השמעתו. 
כדאי להשמיע פעם נוספת רק אם יש הענות. 

שלב ג'
על התלמידים להשלים את תרגיל 2 בעמוד 121 על מנת להתאמן על המילים.
אופציה: להשלים את עמוד 159 בחוברת, תרגול נוסף על אוצר המילים. 

שלב ד'
משמיעים את השיר שוב. 

שלב ה'
מחלקים את התלמידים לחמש קבוצות ואומרים להם שהם מחברים שיר חדש לפי התבנית של השיר.





עליהם לעקוב אחר התבנית במדויק ולכתוב שיר בהתאם לכותרת החדשה שהמורה נותנת. 

הכותרות הן: 
There’s a Mouse in My House
There’s a Giraffe in My Mouth
There’s a Bat in My Hat
There’s a Goat on My Boat
There’s a Rose in My Nose

ברגע שנתתם להם את הכותרת, התלמידים יצחקו נורא ויהיו להוטים להמציא שיר משלהם.
התבנית ניתנת לכל קבוצה בדף עבודה, הקבוצה כותבת את השיר יחדיו אך על כל תלמיד בקבוצה לכתוב את השיר הקבוצתי בדף שקיבל. 




There’s a Bat in My Hat
There’s a bat in my hat, dear ________ dear ___________
There’s a _______ in my __________, dear __________ a _____________.
So ____________, dear ___________, dear ______________, dear ____________
So ____________ , dear __________, dear _____________, _________________!
How can I ____________, dear ________________, dear ________________?
How can I ______________, dear ______________, ___________________?
With _______________, dear __________, dear ___________, dear ____________,
With _______________, dear ____________, dear ____________, with  __________!
The ___________ is too ______________, dear ____________, dear _____________.
The ___________ is too ____________, dear _____________, too _____________!
So ____________, dear ____________, dear ____________, dear ______________,
So ____________, dear ____________, dear _____________, _______________!
How can I ___________ , dear _____________, dear ________________,
How can I __________, dear ____________, _______________?
With _______________, dear __________, dear ___________, dear ____________,
With _______________, dear ____________, dear ____________, with  __________!
The __________ is not __________, dear ___________, dear ____________.
The ___________ is not ____________, dear __________, not ____________!


ניתן להוריד את דפי העבודה מהקישור הזה. 

שימו לב כי על התלמידים לערוך השוואה של השיר בספר לשיר שקיבלנו ולוודא שהם שמים את חלקי הדיבר הנכונים במקומות הנכונים ולא מתבלבלים בין שם/פועל במיקום.
אם קשה, כדאי להקרין את דף העבודה על הלוח ולעשות דוגמה עם כותרת אחרת ביחד עם הכיתה. 

הדוגמה שבחרתי היא: There's an Elephant in My Garden



בנתיים ילדה אחת ציירה פיל בגינה, היא הראתה לי את זה בסוף השיעור:



עוד אופציה היא להקרין את התבנית על הלוח ולכתוב מתחת לכל קו איזה חלק דיבר יש להשלים, כמו: שם/פועל. 

שלב ו'
התלמידים כותבים את המילים לשיר ומבצעים חזרות לקראת ההופעה. 





שלב ז'
בשלב הזה הקבוצות מופיעות כל אחת בתורה, בסגנון "ארוויזיון" בפני הכיתה עם השיר החדש שחיברו. 


שלב ח'
כל קבוצה צריכה לתת ניקוד על כל שיר כמקובל בארוויזיון. 12 נקודות לכל קבוצה. (אפשר לתת זמן לניקוד מיד אחרי כל הופעה). 

כל קבוצה נותנת יחדיו ניקוד על כל אחד מהשירים

חשוב להוסיף לילדים מחוון:

4 נקודות על כתיבה תקנית. Language
4 נקודות על מקוריות בכתיבה. Originality 
4 נקודות על ביצוע. Performance

סה"כ: 12 נקודות. 

שלב ט'
יש לחשב את הנקודות.

שלב י'
ההכרזה על הזוכה הגדול בארווויזיון. 
אפשר להביא פרס: גביע/מדליה/פסלון לזוכים. 


בנוסף אפשר לתת לתלמידים לעשות קליפ באפליקצית מיוזיקלי Musical.ly של השיר שלמדנו, הנה דוגמה שהכנתי:



לעוד פעילויות שירה בשעורי אנגלית כמו דה וויס וארוויזיון ניתן לקרוא את הרשומות השונות כמו זו וזו

לעדכונים שוטפים וכדי לשמור על קשר, ניתן להציע לי חברות בפייסבוק בפרופיל: הילי זוורו

חופש נעים!

הילי

tags: songs, gamification, games, english, efl

הוסף רשומת תגובה

4 תגובות

אורלי צאירי אמר/ה…
מדהים הילי
הם בדיוק למדו את המילים לשיר ושמעו אותו מספר פעמים כי התלהבו
אעשה את הפעילות באמצע השבוע
מקסיםםםם מקסים...
Debbie אמר/ה…
מהמם!
אהבתי ממש.
Unknown אמר/ה…
What a beautiful idea Heely! I love it--the idea of branching out and writing another song is so thoughtful! Thank you for sharing.