Virtual Reality in the English Classroom מציאות מדומה בשיעור אנגלית VR


הכל התחיל באקדמיה של גוגל, בה נחשפתי לGoogle Cardboard, משקפי מציאות מדומה, שביחד עם טלפון חכם והאפליקציה המתאימה, יוצרים חווית תלת מימד ב 360 מעלות. מדובר בשלל תכנים כמו טיול בחו"ל, קטעי וידאו, שירים, משחקים וכדומה. המטרה: להרגיש כאילו אתם שם. "להגיע" למקומות שאין באפשרותינו להגיע. 

המשקפים עשויים קרטון ואפשר להזמין אותם מאמאזון בקישור הזה. למי שאוהב להכין דברים לבד, ניתן גם להכין לבד בבית. ישנם שלל סרטונים ביו טיוב בסגנון DIY בנושא כמו זה למשל וישנה שבלונה מוכנה להכנה באתר של גוגל העולמית. 





הדבר הראשון שעשיתי כשקיבלתי את הקארדבורד

אפשר להשתמש בהרבה אפליקציות שונות, כדאי להסתכל ולחקור. 
אני הורדתי את אפליקצית Within שיש בה סיפורים באנגלית בצורת קטעי וידאו קצרים. הורדתי את הסרטים הבאים:
INVASION  בו יש סרט אנימציה שהוא סיפור על ארנב -חייזר. 
ALWAYS  סיפור על חברות אמיתית. 
WALKING IN NEW YORK  סיפור-סרט על ההיסטוריה של ניו יורק.

מערך השיעור לכיתה ה'

המטרה: לסכם את נושא תבניות משפטים כהכנה למיצב. 

המשפטים:
Present Progressive
There is/ There are
to be sentences
I can see sentences
have/ has 

שלב א:
חזרנו על סוגי המשפטים ועשינו דוגמאות. 

שלב ב:
שמתי תמונה על הלוח ואמרתי לתלמידים לכתוב במחברת חמישה משפטים מכל סוג. (סך הכל 25 משפטים). כתבתי בגוגל תמונות Present Progressive וקיבלתי שלל תמונות שאפשר לתאר בעזרת סוגי המשפטים הללו.

שלב ג': 
בזמן שהתלמידים כותבים משפטים על התמונה, מגיעים בתור, אחד אחד, לחווית התלת מימד לקטע של דקה עד שתי דקות. 






שלב ד'
לאחר החוויה, כל תלמיד בוחר דף צבעוני, עליו ראשית כותב כותרת:
My VR Experience

תחת הכותרת עליו לרשום משפט אחד מכל סוג שלמדנו על הדף ואם אפשר גם לצייר ציור של מה שראה (סה"כ חמישה משפטים).




הילדים מאוד נהנו, השיעור היה סוחף, וזה גרם לכולם לכתוב הרבה משפטים ולעבוד היטב כדי להיות הבאים בתור...! 

 תוצרים:










מערך הפעילות לכיתה ד'
בכיתה ד' עדיין לא למדנו הרבה מבנים של משפטים ולכן התמקדתי רק במבנה:
I can see...
זו היתה הזדמנות ללמד את נושא ה a/an לפני שם עצם ביחיד. 

שלב א'
למדנו מתי שמים a/an

שלב ב'
עמדנו במעגל, הפעלתי את הסרט בVR והעברנו מאחד לשני. בזמן הצפייה כל תלמיד היה צריך להגיד I can see... בהתאם למה שהוא רואה באותו הרגע. 



שלב ג'
כל תלמיד רשם על פתקית משפט שמתחיל ב I can see על מה שראה בסרט והדביק אותה על הקיר. 



אז מה הלאה?
המטרה הבאה היא להגיע למצב שלכל תלמיד יש מכשיר Virtual Reality
בו נוכל לעשות שימוש תוך שילוב עוד רעיונות לשילוב הפדגוגיה והמטרות שלנו בחוויה המדליקה הזו.


הילי

לעדכונים בעוד נושאים תוכלו להציע לי חברות בפייסבוק. 



 Tags: english, technology, חדשנות, עברית, games , משחקים

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

Ilana אמר/ה…
מקסים ומעורר השראה! מתכוונת להתאים לתיכון את הרעיונות שהעלית. תודה רבה!!