אנגליה: פרויקט תרבויות חלק א'



ביולי האחרון (ושבוע 40 להריון...) השתתפתי באקדמיה למורים של גוגל. חוויה מעצימה למורים אותה עברתי עם עוד מורים יזמים יצירתיים מעוררי השראה כמו כמו שרון רמון, מנהלת בלוג חינוך גמיש, ליאור ישראלי, "מורה במשקפיים", נועה בן חמו "לשון מחוץ לקופסא" ועוד מורים מובילים.


חלק מתהליך הקבלה לאקדמיה הוא לכתוב הצעה ותכנית למיזם חינוכי מתוקשב. המיזם שלי היה מיזם של "כיתות תאומות" בו שתי כיתות במקומות שונים בעולם מקיימות מיזם חברתי זהה כל אחת בעיר שלה, כל זאת לאחר פעילויות און-ליין שיתופיות שבעקבותן מגלים איזה צורך קיים בשתי הערים. המיזם היה המשך ישיר לקבוצת הפייסבוק שפתחתי בה חברים מורים מכל העולם במטרה למצוא כתות לפרויקט משותף ברחבי העולם.  

בזמן האקדמיה שמחתי לפגוש סוף סוף פנים מול פנים את המורה חניתה חן מבית ספר הוברמן בפתח תקווה, חניתה חן מנהלת בלוג "מסע אחר" של בית ספר הוברמן, הגיעה להציג את המיזם שערכה עם כיתתה בשנה קודם לכן, מיזם חוצה יבשות ותרבויות. 

חניתה חן משמאל, אני באמצע ומירב איילון ענפי בצד ימין שהגיעה מקנדה לעבור את האקדמיה


לאחר סיום האקדמיה חניתה ערכה webinar בחסות גוגל בנושא: תלמידי העתיד- מהפכת החינוך הגלובלי. 
דאגתי להשתתף ולצפות בו ולרשום את כל האתרים החשובים ואת הרעיונות הנפלאים. 

כמורה לאנגלית היה חשוב לי לשלב את חומר הלימוד בכיתה ה' ביחד עם הפרויקט ולהראות לתלמידים את האותנטיות והחשיבות שבשימוש בשפה האנגלית. 

הקישור הראשון היה קישור לבלוג של Mr. P  בנושא פרויקט שנקרא: Christmas Around the World
מילאתי את פרטיי וביקשתי ליצור קשר עם מורים באנגליה. כמו כן בחודש מרץ עדכנתי את לוח ה padlet העולמי וסיפרתי על בית הספר בזמן חג החנוכה, תוכלו לחפש אותנו פה. 
מספר שבועות לאחר מכן פנו אלי מורים מאנגליה. דאגתי לצוות כיתה אחת מהעיר Wakefield  לכיתה ה'2 וכיתה נוספת מהעיר Cornwall לכיתה ה'1. בנוסף פנו אלי מבית ספר בארה"ב ממדינת Missouri וביקשו גם לקיים פרויקט. 

התחלתי לרשום רעיונות שהיו לי כבר ממזמן על מנת לקיים פרויקט תרבויות אבל המשימה הראשונה והחשובה ביותר היתה הכנת סרטון וידאו. 

מי אנחנו? הכנת סרטון וידאו של הכרות

דאגתי שהתלמידים יכתבו על דף הצגה עצמית בסגנון personal profile
Hello, my name is ____________
I am ____ years old
I like ___________ and ___________. (hobbies)

לאחר מכן אישרתי את הפיסקה על ידי הדבקת מדבקת כוכב והילדים קיבלו בריסטול ורשמו עליו את ההצגה העצמית. 
חלקם הוסיפו ציורים. 
לאחר מכן צילמתי כל תלמיד בנפרד מדבר למצלמה על עצמו בכמה שניות.


 לאחר מכן ערכתי את הוידאו באייפון שלי באפליקצת iMovie ושלחתי לכיתות באנגליה. 
הם שלחו לנו גם וידאו מקסים שלהם!

צפינו בו בכיתה:


לאחר מכן ביקשתי מהמורה האנגליה לשלוח לנו תמלול של הוידאו כדי שנוכל להבין טוב מה הם אומרים ולעבוד עליו כטקסט. 

המשך עוד הרבה הרבה פעילויות שקיימנו יחדיו בחלק ב'...

הילי
אפשר בשמחה להציע לי חברות בפייסבוק.



tags: PBL ,english, efl
עברית, חדשנות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות