משחקי זכרון ומשחקים ללוחות אינטראקטיבים לכיתה



התחלתי לאסוף דברים מהרחוב.. כן כן ... כי אני רואה במשחקים ישנים שאנשים זורקים, פוטנציאל למשחקים חדשים לכיתה. לא יודעת בדיוק מה בהתחלה. אבל קודם אוספת. מיחזור. וחוץ מזה שזה מאוד נפוץ בתל אביב שאנשים יזרקו חפצים ישנים אבל בצורה כזו שזה "בחוץ", בכוונה שאנשים יקחו. על ספסלים ועל חומות וליד פחי האשפה. אז אני לוקחת. 
אציג לכם שני משחקים שעשיתי רק בשבוע האחרון בלבד מ3 משחקים שמצאתי ברחוב. 

איזה משחק מצאתי? משחק זיכרון דרדסים:

המשחק הראשון שהכנתי השבוע ממשחק הדרדסים הוא לוח אינטראקטיבי באנגלית. קיבלתי את הרעיון מהמורה לאנגלית אילנה משען. 

  Shopping List
עובד על קריאה נכונה באנגלית וידיעת הפרוש של המילה.

קודם הכנתי רשימת קניות של מאכלים:


אחר כך הדפסתי כרטיסיות עם תמונות מהאתר ESL-Kids .
באתר האנגלית הזה יש תמונות מהמון תחומים. כל כך יעיל!!






כל פעם ניגשים לשחק שישה ילדים/קבוצות בהתאמה לשש רשימות קניות שיש במשחק. מסדרים את כל כרטיסיות המאכלים על שולחן כאילו זה היה מכולת. נותנים לכל ילד/קבוצה סל קניות כלשהו. ואז נותנים לכל תלמיד/קבוצה רשימה והם צריכים להביא את כל המצרכים.

בנוסף אפשר להפוך את זה למשחק של עמידה בזמנים למשל להגריל רשימת מכולת ואז להקציב זמן כמו למשל 2 דקות לאיסוף כל המאכלים. כל מי שעומד בזמנים הצליח.




Memory Game
עובד על אוצר מילים. ניתן ליישום בכל מקצוע.

ישנו משחק שמצאתי בשדרות חן, על ספסל, הוא נקרא "ניחוש מישוש" כל החפצים אינם מאוירים על כרטיסיה מרובעת אלא הם ממש בצורה של האובייקט עצמו כי מטרת המשחק היא למשש עם עיניים סגורות את הכרטיס ולנחש מהו החפץ אותו אני מחזיק.

אחרי שגדי שלי נהנה מהמשחק מספר חודשים, התחלתי לראות את כל הכרטיסיות מפוזרות בחדר בכל מיני מקומות והקופסה נותרה ריקה... תופעה ידועה. אז הבנתי שזהו בדיוק הזמן להציל כמה שיותר חתיכות ולהכין משחק מהכרטיסיות ששרדו!



ניחוש מישוש משחק של קודקוד 



המשחק השני שהשתמשתי בו הוא משחק  "הבדלון":



הבדלון משחק של ישראטויס


משחק הזיכרון שלי הוא בין הכרטיסיות עם החפצים/חיות מ"ניחוש מישוש" לכרטיסיות מתוך משחק ה"הבדלון".
שימו לב שכשהדבקתי את המילים על גבי הכרטיסיות, הכנתי אותן קטנות יותר מהכרטיסיה כדי להרוויח את המסגרת הצבעונית שיש לכל כרטיס! וכך כל הכרטיסים יצאו מאוד צבעוניים, כל כרטיס עם מסגרת בצבע אחר. 


ה





מחשבות על שימושים שונים בשעורי אנגלית:

א. לחלק את הכיתה לקבוצות, לכל קבוצה לתת מספר שווה של זוגות קלפים וגם Buzzer. על ה answer buzzers  תוכלו לקרוא בפוסט הזה. לתת לכל קבוצה להתאים תמונה למילה. הקבוצה הראשונה שמסיימת להתאים צריכה ללחוץ על הbuzzer  שלה והיא המנצחת.  לאחר מכן כל קבוצה מעבירה לקבוצה שאחריה את הקלפים לסבב נוסף. כך כל הקבוצות יעבדו עם כל המילים. 






ב. דרך נוספת היא לשים את כל הקלפים במרכז הכיתה על שולחן. כל פעם ניגש נציג אחר ולוקח זוג. הוא מביא אותו לשולחן של הקבוצה שלו- אם כולם מסכימים שזה זוג נכון אפשר לשלוח את הנציג הבא שילך ויביא עוד זוג קלפים לשולחן. כשכל הקלפים נגמרו על השולחן המרכזי, כל קבוצה סופרת כמה קלפים יש לה והקבוצה בעלת המספר הגבוה ביותר של קלפים היא הזוכה. 




שימו לב שאם אתן מורות של מקצוע אחר תמיד אפשר ליישם את משחק ההתאמה או משחק הזכרון כיוון שאפשר להתאים צירופי מילים/הפכים/תרגיל ופתרון וכו...




ג. לאחר שכל הכיתות שיחקו אפשר להפוך את המשחק ללוח אינטראקטיבי. אפשר להדביק מגנטים מאחורי הכרטיסים ולפזר על הלוח ואפשר גם לשים סקוצ'ים מאחורי כל אחד ולהכין לוח שתמיד יהיה תלוי. אפשר גם לשים את הלוח הזה בכיתת האם של התלמידים והם ישחקו בו במהלך היום- גם כשאין שעורי אנגלית!







לעוד משחקים באנגלית תוכלו לקרוא בפוסטים על משחקים באנגלית:

משחקי אוצר מילים 
 לעוד רעיון ללוח אינטראקטיבי תוכלו לקרוא פה. 

לתגובות, שאלות ומעקב אפשר להציע לי חברות בפרופיל הילי זוורו

האם הפוסט הזה גרם לכם לעשות משהו שבחיים לא הייתם עושים כמו... לחטט באשפה? כתבו לי, אשמח לשמוע...  :) מיחזרתם משחק ישן? ספרו לי!!

הילי


תגים: משחקים, עברית, חדשנות, english, efl, games

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות