עיצוב התנהגות עם מקלות עץ צבעוניים


החלטתי להשתמש בכל מקלות הארטיק הצבעוניים שקניתי בהכל בדולר!

קידדתי את הצבעים של המקלות, הייתי צריכה לעצור רגע ולדמיין על מה באמת חשוב לעבוד בכיתה שלי, למשל יש כמה ילדים שקמים ממקומם ומסתובבים במהלך השעור, יש ילדים שעל השולחן שלהם תמיד ספרים ומחברות של שעורים אחרים ויש ילדים שאף פעם לא משתתפים וקצת נעלמים לי. אז סיכמתי על ששת הקטגוריות החשובות לי:

כתום: 100% השתתפות של חברי הקבוצה
סגול: ישיבה במקום
צהוב: תרבות דיון (הקשבה לאחרים ודיבור ברשות)
אדום: ביצוע המשימות
ירוק: עזרה הדדית
כחול: שולחנות נקיים ומסודרים

הכנתי ותליתי את הטבלה בצד הלוח:




ניתן להוריד את הטבלה כאן. יש ללחוץ על החץ הקטן המורה מטה ולשמור במחשב.   

המקלות ניתנים במהלך היום/השבוע/השעור או כל דבר שמתאים. 

לכל קבוצה נתתי כוס וביקשתי שימציאו לעצמם שם ושיקשטו את הכוס של הקבוצה שלהם





החלטתי שאם כל הקבוצות יקבלו את כל המקלות הכיתה תקבל פרס כיתתי

מה יכולים להיות הפרסים?
כל מורה צריכה לחשוב על פרס שהוא חינוכי ומתאים לאווירה של הכיתה ועל מה שמקובל אצלה. למשל אני מתכננת לתת פרסים של שיעורים או פעילויות כיפיות: קריוקי באנגלית, kahoot, Just Dance משחקים חינוכיים, יום סרט ופופקורן ועוד.

אצלי בכיתה השתתפות מלאה אומרת רק להרים את היד ולנסות. (לא מחייב שהמורה תקרא להם והם יענו על השאלה). ובנוסף אפשר להגיד שהשתתפות משמעה לאו דווקא להצביע ולענות על השאלה אלא גם להתנדב לעזור למורה/ להביא משהו לכיתה/ לטאטא/ להראות מעורבות וכו... כל מורה צריכה להתאים את זה לאווירה בכיתה שלה. 

אז... תהנו ממקלות הארטיק, השאריות המתוקות האחרונות של הקיץ!

הילי






תגים: עברית, משחקים, חדשנות



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות