להפוך כלי דיגיטלי לאנלוגי - לוח שירה אינטראקיבי



כבר הרבה זמן אני חולמת לעשות גרסה מוחשית לאתר  StoryBird.com - כלי לקריאה וגם כתיבה של שירים וסיפורים דיגיטליים באנגלית- אבל מעולם לא הגעתי לזה. בעבר כבר הפכתי כלי דיגיטלי לאנלוגי, למשל, את אתר הlinoit.com אפשר להפוך לכלי מוחשי אם רק נביא לכיתה post it notes בצבעים שונים ונחבר מערך פעילות מתאים, כך למשל עשיתי בכיתתי כשהעלנו רעיונות לפרויקט קהילתי


אתר linoit.com
פתקים ללוח שעם דיגיטלי


פרויקט יוצרים שינוי בכיתה ג'2 

באתר storybird.com מוצגות תמונות אמנותיות לבחירת המשתמש שעל גביהם אפשר לכתוב שירים או סיפורים גם על ידי גרירה של כרטיסיות מילים מוכנות מראש ולא רק על ידי תוכן מקורי. יש עוד הרבה פונקציות לאתר וניתן לקרוא עליו ולצפות במדריך בבלוג של אפרת מעטוף "כלים קטנים גדולים" כאן. 

דוגמה של שיר שניתן לכתוב באתר -
 המשתמש בוחר את האמנות שמופיעה מאחורי השיר


לפני כחודשיים בעודי מתכוננת להכנת החומרים למפגש השני  בנושא POEMS בהשתלמות שאני מעבירה למורים לאנגלית בפתח תקווה, חשבתי שיהיה נכון להציג בפני המורים והמורות כלי דיגיטלי שבו תלמידים יכולים לכתוב שירים באנגלית ולהביע את עצמם וכמובן להתאמן על תחביר תקין באנגלית וסדר מילים במשפט. כמובן שמיד חשבתי על Storybird.

העניין הוא שניסיתי לחשוב אייך אני נותנת מענה למורים שאין לכל אחד מתלמידיהם גישה למחשב אישי, או למורים שמלמדים בכיתות נמוכות בהן יהיה לכל תלמיד קשה מאוד לפתוח חשבון באתר שכולו באנגלית. אז החלטתי סוף סוף שאוכל לממש את החלום הקטן - להכין גרסה מגנטית מנייר ומגנטים: "לוח שירה מפעיל". התוצר הסופי נראה כך:





המורים והמורות יתנסו בכתיבת שירים בזמן ההשתלמות, יחוו את החוויה, האימון, הרגשת היצירתיות והכיף שבכתיבת שיר בעזרת מגנטים על לוח (או על דלת הכיתה אם היא ממגנטת) ויוכלו להתאים את הפעילות לכיתתם.  מורים שיש להם לוח סקוצ' יוכלו להשתמש בסקוצ'ים במקום מגנטים. 







על ידי שינוי הגרסה לגרסה מוחשית מנייר, נוכל להרוויח עוד הרבה יתרונות פדגוגים:  
התאמה: המורה תוכל להכין לבד לוח עם תוכן המותאם לרמת התלמידים.
למידה דיפרנציאלית: המורה תוכל להכין מילים פשוטות ועד מילים מורכבות ומתקדמות כדי שכל התלמידים ירגישו מאותגרים ברמה מספקת.
נגישות: לוח אינטראקטיבי בו הילדים יוכלו להשתמש בכל שעות היום ולהנות מהשפה האנגלית לאורך היום ולא רק כשפותחים את המחשב.
הוראת עמיתים: אם כל התלמידים רואים מה כתבתי על הלוח הם יכולים להתפעל ממה שעשיתי וגם להציע הצעות שיפור לשיר שכתבתי. אפשר להבנות הכל בתוך השיעור. 
חשיבה יצירתית: לוח בו אפשר להביע את הכישרון שלך ולחשוב על כל מיני סוגי משפטים ותמונות שאפשר להתאים להם. 
גיוון: לוח שיהיה אפשר להוסיף לו שלל מרכיבים המתאימים לכיתה והמעודד ילדים לתרום לו: ציורים/ אוצר מילים חדש/ שמות/ תמונות/ שפות אחרות.


אייך עושים זאת?

1. חשבו על אוצר המילים שהילדים מכירים ועל עוד אוצר מילים חדש. נסו לשלב 10% מילים חדשות על מנת שהפעילות תהווה גם התקדמות והקנייה ולא רק חזרה ואימון. במקום הקנייה מסורתית, התלמידים ילמדו את המילים בדרך הבנייתית וכיפית תוך כדי משחק. רעיון: תוכלו לשלב את המילים מהפרק הבא בספר. 

2. פתחו מצגת PowerPoint, שנו את הגדרות הדף לA4 והכניסו טבלה. 

3. בטבלה תוכלו להקליד את המילים שבחרתם.  

לצורך השתלמות המורים שאני מכינה, החלטתי לקחת בדיוק את המילים שהוצגו בStoryBird לעשות גזירת מסך ולהדביק בPowerPoint, זה נראה כך:

תמונת מסך מ
storybird


4. הדפיסו על ניר לבן/צבעוני. 

5. הדביקו את הדף על נייר מגנט. 









6. גזרו את המילים. 










7. צרפו מגנטים שיש לכם בבית - אולי של הילדים שלכם או שתוכלו למצוא כל מיני ציורים קטנים שאפשר להכין מהם מגנטים ושיוכלו להעשיר את הלוח.


עד שאגיע למפגש השני של ההשתלמות, המפגש בנושא Poetry, אוכל לשמור את המגנטים על דלת הבית ו.. אתם כבר רואים מי ישתמש בהם עד אז...



הכנתם לוח כזה לכיתה שלכם? שלחו לי ואשמח לפרסם אותו פה!

אפשר להציע לי חברות בפרופיל הילי זוורו

תגים: משחקים, חדשנות, english, efl, games, technology,distance learning, עברית

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

הדור של הימים יודע בדיוק איך לקדם את זה עצמו למטרה שלו.
לראות ילדה בת שנה שולטת באייפון יותר טוב מהיכולת שלה לדבר,
זה מפחיד ומעורר השראה בו זמנית.
התפקיד שלנו כמבוגרים להשאר בעמוד שנותן להם את התיווך הנחוץ.