משחק התאמה עם מקלות כביסה מעץ - שעור אנגלית, עברית, חשבון או כל דבר בעצם!


את המשחק הבא ראיתי ב Pinterest ותכננתי הרבה זמן להכין בעצמי אבל... לא מצאתי מקלות כביסה מעץ... :)  אפילו דאגתי לחפש אצל כל הסבתות אבל השגתי רק שניים! בסופו של דבר בטיול שגרתי ליד כיכר דיזינגוף ראיתי מקלות כביסה מעץ בחלון הראווה של חנות חומרי בית והחלטתי להכנס ולקנות. המחיר: 12 שקלים בלבד ל 24 מקלות. מכיוון שהיה לי צורך ב 26 מקלות בשביל אותיות ה ABC ביקשתי מסבתא את שני המקלות שחסרו לי :)

אות קטנה על כל מקל ואות גדולה על עיגול. היה לי צורך בכמה טיוטות וניסויים.

התוצאה לפניכם:



מתי להשתמש בכיתה גדולה?

מצאתי שהשימוש המיטבי הוא בקבוצות קטנות בזמן שנשאר בסוף השעור. למעשה אפשר לשים את במרכזון למידה או פינת אנגלית. תלמידים שמסיימים מוקדם, הולכים לפינה ומשחקים.

שלשום השתמשתי בזה כשנתתי להם משימה : להכין משחק ABC בחופש סוכות. משחק שבו לומדים להתאים בין אות גדולה לאות קטנה. בסוף ההסבר הוצאתי את זה מהארון והם שיחקו כל מיני משחקים בקבוצות קטנות, כולל משחקי התאמה אחרים.



מכיוון שזו כיתה ג' ורק השנה הם מתוודעים לABC  שמתי את הABC על הלוח כדי שיוכלו להסתכל ולאט לאט להתאים. ההתלהבות היתה גדולה!

כששמתי את התמונה במורות משקיעות, מורות נוספות הציעו להשתמש בשיטת המקלות כביסה לעוד פעילויות, למשל: לרשום תרגיל חשבון על העיגול ותשובה על המקלות, אפשר להשתמש בשעורי גימטריה- התאמה בין אות למספר ואפשר גם בעברית כמובן: התאמה בין אות כתב לדפוס. ולמעשה אפשר להשתמש לכל ההתאמות כל עוד אפשר לכתוב אותן על שטח כל כך מצומצם. אפילו- תאריכים בהסטוריה!


הוראות הכנה:

יש צורך בעיגול שנחתך משמינית בריסטול.
בעזרת סרגל יש לצייר מחצית הקוים ממספר האלמנטים (למשל אם יש 26 אותיות אז לצייר 13 קווים).
יש להתחיל מציור נקודה באמצע העיגול ולוודא שכל הקווים עוברים דרך הנקודה.
לכתוב את האלמנטים של המשולשים בעיגול ואת התשובות המתאימות על מקלות הכביסה.
הצעת שיפור (ייעול לפעם הבאה שאעשה): כדאי לוודא שאחרי ששמים את מקל הכביסה רואים את התשובה והמקל לא מסתיר אותה, כך אפשר בקלות לבדוק אם עשינו נכון ולא להסיר את המקלות לצורך בדיקה.
מאחור שמתי מדבקות קטנות לסמן את הצד האחורי:



כביסה מהנה!

הילי



אפשר להציע לי חברות בפייסבוק בפרופיל: הילי זוורו
ובעמוד הפייסבוק.


תגים: עברית, חדשנות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות