כללי הכיתה : דיון בקבוצות ועננים צבעוניים



פעילות כללי הכיתה!

את הפעילות אתחיל בחלוקה לקבוצות. 

אתן לכל קבוצה חפצים רנדומאלים כמו קשיות/כוסות/צמר גפן... ולא אסביר מה צריך לעשות אבל אדרוש מהם "לעמוד באתגר"!
הם כמובן יהיו מתוסכלים כי לא ידעו מה כללי האתגר, מה המטרה ואיך להצליח במשימה.

מכאן אכוון את הדיון ואראה להם כמה חשוב- שיהיו לנו כללים בכיתה כדי שנדע איך להצליח!

לכל קבוצה אחלק בריסטול (לא חייבים גדול) ואבקש מהם להחליט יחד על ארבעה כללים חשובים ללמידה מיטבית בכיתה. אקצה להם רבע שעה ואבקש לכתוב על הבריסטול את הכללים. לאחר מכן כל קבוצה תציג את הכללים שלה ותצטרך להסביר מדוע בחרו דווקא בכללים הללו. 

בדיון אתן מקום לקבוצות להתדיין ביניהן וגם אשאל שאלות מערערות כמו:

1. האם שקט מעיד על למידה?
2. האם חייבים לשבת על כסא כל השעור?
3. האם מה שחשוב זה שכותבים את התשובה הנכונה?
4. האם אני צריך לשבת בשקט כשאני מסיים את המשימה בכיתה? מה אפשר לעשות במקום?
5. האם מראה הכיתה משפיע על הלמידה שלי?
6. מה הכללים מאפשרים לנו?

לאחר יום אתלה את הכללים על לוח המודעות או על הקיר השקוף. אם יעלו דברים חדשים בכיתה בדיון שערכתי, אוסיף עוד כללים ואסיר כללים במידת הצורך.

הפעם החלטתי על עיצוב עננים צבעוניים, הצבעוניות תתן מראה כייפי לחוקים, חוקים שנותנים מסגרת ברורה ושגרה, דבר שיגרום לדברים להיות רגועים יותר. והניסוח: חיובי! (מתפקס על מה צריך לעשות ולא מתחיל במילים כמו "אל...".)

אני חושבת שאחד הדברים החשובים הוא להיות עקביים ולא לוותר על החוקים. בנוסף, עצם תליית החוקים מול העיניים היא נהדרת לניהול השיעור: אם תלמיד לא מבצע משימה או עושה משהו בניגוד לכללים, אפשר להתקרב אליו בשקט, לשאול אותו אם הוא חושב שהוא עושה משהו בניגוד לכללי הכיתה, אפשר להביט יחד אל הלוח ולשאול אותו מה הוא חושב שהוא צריך לשנות או לשפר באותו הרגע. למעשה באותו הרגע הוא בעצמו אומר מה הוא צריך לשנות וכל מילה נוספת מיותרת. 







אתם יכולים להוריד אותם כאן:

לא לשכוח ללחוץ על החץ המורה מטה ולשמור במחשב. 



המורה רחל חלפון תלתה את הכללים על לוחות עץ!





אם תליתם את הכללים בכיתתכם אשמח אם תשלחו לי תמונה!
המייל שלי הוא thelifeofhili@gmail.com






תגים: עברית, חדשנות, משחקים




הוסף רשומת תגובה

11 תגובות

צילה אמר/ה…
הי הילי כל הכבוד ממש יפה. האם יש אפשרות לשנות את הכיתוב?
Unknown אמר/ה…
מקסים. מאמצת....
Unknown אמר/ה…
מקסים. מאמצת....
Unknown אמר/ה…
היי, יש אפשרות להעלות בקובץ וורד שאוכל לנקד- מיועד לכיתה א'?
Unknown אמר/ה…
מקסים, יש דרך להגדיל את הבועות??
Hili Zavaro אמר/ה…
אין ממש דרך להגדיל את הבועות אבל את יכולה להגדיל את המסמך (לוחצים על הפלוס) ואז לעשות גזירת מסך של כל ענן בנפרד ולהדביק אותו במצגת פוואר פוינט. ואז העננים ישארו גדולים יותר.
Unknown אמר/ה…
יש אפשרות שהקובץ יהיה ב word על מנת לנקד אותו ולהתאים אותו לכיתה א'?
Morah Naomi אמר/ה…
תודה רבה! אהבתי מאוד את הכללים וגם את היצור היפה. כל הכבוד !
נטלי אמר/ה…
הי הילי המדהימה..מה שלומך?? שמחה שוב להנות מהקבצים המקסימים שלך..שאלה..אפשר לקבל בועה אחת לעריכה על מנת שנוסיף כללים נוספים שילדי הכיתה חשבו עליהם?
Unknown אמר/ה…
היי הילי.
אהבתי מאוד ואשמח ליישם בשיעורי אנגלית בכיתות שלי בתחילת השנה.
האם ניתן לפתוח לעריכה על מנת שאשנה את המלל לאנגלית?
תודה
Unknown אמר/ה…
מקסים, מאמצת